FAQ

Veelgestelde vragen over Linkedin Ghostwriting....

Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op al je brandende vragen over onze service, de processen en alles over LinkedIn. Of je nu een ondernemer bent die wilt groeien op LinkedIn, een bedrijf dat wekelijkse content nodig heeft, of gewoon nieuwsgierig bent naar ons creatieve proces: je bent aan het juiste adres.

Wat is ghostwriting?

Ghostwriting is het schrijven van stukken tekst in naam van een ander. Zo kan een ghostwriter posts schrijven voor een andere ondernemer op LinkedIn. Lees hier meer over wat ghostwriting precies is.

Hoe werkt ghostwriting?

Bij ghostwriting schakel je iemand anders in om in jouw naam teksten te schrijven. Samen met de ghostwriter maak je afspraken over de betaling, erkenning en de mate van betrokkenheid. Zo worden sommige ghostwriters goed beloond voor hun werk maar blijven anoniem, terwijl anderen mede-auteurschap of erkenning krijgen.

Waarom zou ik geen ghostwriter inschakelen?

Redenen om geen ghostwriter in te schakelen: 1. Je twijfelt of het werk van de ghostwriter wel een voldoende weerspiegeling is van wie jij bent; 2. Je vindt het schrijven van teksten een creatieve uitdaging en een kans voor jouw persoonlijke groei; 3. Je wilt beter leren schrijven, zodat je effectiever kunt communiceren met jouw doelgroep.

Wat is het verschil tussen een ghostwriter en een copywriter?

Een copywriter schrijft teksten voor bijvoorbeeld advertenties. Een ghostwriter schrijft echt uit naam van iemand anders, zonder hier zelf de credits voor te krijgen.

Hoe werkt jullie ghostwriting service?

Aan de hand van een uitgebreide vragenlijst en een onboarding van 60 minuten maken we voor jou een op maat gemaakte LinkedIn- en contentstrategie. Passend bij jouw doelen en ambities op LinkedIn. Vanuit dit plan schrijven wij op maandelijkse basis jouw posts.

Door de combinatie van een ijzersterke LinkedIn-strategie en wekelijks content, geef je waarde weg en creëer je tegelijkertijd een persoonlijke band met jouw netwerk. Met op het juiste moment een post waarin je jouw dienst uitlegt of bijvoorbeeld rake klantvideo’s deelt. Daarnaast kunnen we je helpen met engagement creëren en je netwerk uitbreiden. We gaan actief de interactie aan met andere creators, concullega's en jouw potentiële klanten. Aanvullend kunnen we LinkedIn Outreach-campagnes draaien om maandelijks 400 nieuwe connecties toe te voegen.

Wat is jullie tarief voor ghostwriting?

Onze prijzen voor LinkedIn Ghostwriting zijn variabel, dit hangt af van het pakket dat je kiest en het aantal posts per week. De prijzen vind je terug op onze pakkettenpagina.

Wat hebben jullie van mij nodig om te beginnen?

Een ingevulde vragenlijst met 20-25 vragen, beeldmateriaal en de inloggegevens van jouw LinkedIn. Met de vragenlijst ben je ongeveer 20-30 minuten bezig.

Schieten jullie ook zelf beeldmateriaal?

Nee. Wel werken wij samen met een vaste LinkedIn-fotograaf die met jouw op locatie een gave shoot kan doen.

Krijg ik de posts ook te zien voor jullie ze plaatsen?

Ja, nou en of. Geen post gaat de deur uit zonder jouw goedkeuring. Tijdens de onboarding nemen we je mee in hoe we het reviewproces samen het beste kunnen inrichten.

Wat is LinkedIn?

LinkedIn is een socialmediaplatform, dat gebruikt wordt voor zakelijke doeleinden. Denk aan netwerken, recruitment en adverteren. Maar het is ook een goed platform om als ondernemer jouw verhaal op te delen, zodat je opvalt en kunt groeien.

Waarom zou ik LinkedIn gebruiken?

LinkedIn kun je inzetten voor meerdere zakelijke doeleinden: netwerk uitbreiden, recruitment, naamsbekendheid, klanten werven, adverteren, het opbouwen van een merk of het uitbreiden van jouw merk. Posten op LinkedIn is voor alle bovenstaande doeleinden een effectief middel.

Wat zijn impressies op LinkedIn?

Impressies op LinkedIn duiden aan hoe vaak jouw post gezien is door mensen binnen en buiten jouw netwerk.

Wanneer moet ik posten op LinkedIn?

Wanneer je moet posten op LinkedIn is afhankelijk van meerdere factoren: jouw netwerk, jouw branche, de geografische locatie, de tijdzone en jouw doeleinden. Wij hebben de best practices in huis en kunnen jou hierbij ondersteunen. Meer weten? Je leest het in dit blog.

Hoe vaak moet ik posten op LinkedIn?

De belangrijkste les is in onze ogen dat je consistent op moet komen dagen. Of je nou 2,3 of 7 keer post. Door dit consistent te doen verbreed je jouw netwerk en ben je continu zichtbaar. 
De perfecte basis om wekelijks te gaan posten. Alleen wat is dan het ideale aantal posts per week?
Ons advies: kies een aantal dat bij jou en bij jouw doelgroep past.

Deze 5 stappen helpen jou bij het maken van deze keuze:
1. Analyseer je netwerk en doelgroep 
2. Kijk naar je LinkedIn-doelstellingen en groeiambities
3. Bepaal welke rol LinkedIn speelt in jouw totale online marketingstrategie
4. Kies een haalbaar aantal om te realiseren 
5. Probeer, kijk wat werkt, wat niet werkt en optimaliseer

Wij merken in de praktijk dat dit vaak tot een gevarieerde strategie en aanpak leidt. Over het algemeen raden wij aan minimaal 2 keer per week te posten. Meer weten over dit onderwerp?

Lees hier meer over in dit blog.

Zijn mijn LinkedIn inloggegevens veilig bij jullie?

Ja. Wij bewaren jouw LinkedIn inloggegevens op een veilige manier. Geen zorgen!

Bewaren jullie de teksten die jullie voor mij schrijven?

Ja. We werken met een masterdocument waarin we alle posts vastleggen. Je kunt deze teksten altijd bij ons opvragen.

Wordt het openbaar bekend dat jullie mijn LinkedIn-profiel overnemen?

Op jouw LinkedIn-profiel zal dit nooit zichtbaar zijn. Wel vragen we je bij de start of we onze samenwerking online mogen delen op onze socials zoals Instagram. Deze keuze ligt bij jou.